Eliten:sigupp89 skrev:En ny uke er gått og Milan (Jagga) er fortsatt like suveren med sine imponerende 11 seiere og 1 uavgjort på 12 kamper, selv om hardtkjempende Valencia (Johninho) kriget inn et 3-3 resultat hjemme i Spania og påførte Milan sitt første poengtap denne sesongen. Alikevel har det vært en ny fin uke for Milan (Jagga) som befester sin rolle som den beste i Nettligaen denne sesongen.
Bakfra er det spenning om de øvrige medaljeplassene, Barcelona (Deniz) gjør en sterk uke med 3 av 3 mulige seiere, to av dem mot selveste Liverpool (Prentom) som startet så fint. Prentom gjør imidlertidig det stikk motsatte av Barca og taper alle 3, men man vet aldri fordi han har tross alt visst det tidligere i sesongen at han kan hvis han vil. Atletico (King) har fortsatt 2 kamper til gode begge mot Inter, og også Enchepalon kan melde seg på med seier i sin "hengekamp". Like bak disse lurer Chelsea (Coachen), Arsenal (Figo) og Real Madrid (Kremkake) som med en sterk sluttspurt kan melde seg på i medaljekampen.
Deniz' Barcelona hadde en meget god uke og Messi jubler for at formkurven har snudd.
Derimot er de fire nederste foreløpig tilsynelatende allerede ute av medaljekampen. I bunnen har det dannet seg en liten gruppe som består av Roma (shopi89), Man Utd (Fjodd), Inter (tossi) og Valencia (Johninho) i forhold til hvem som rykker ned og hvem som får kvalikk. Det er likevel fortsatt bare halvspilt sesong som sagt og mye kan skje de neste ukeneJagga skrev:Etter halvspilt sesong leder AC Milan og Jagga suverent med en stor luke ned til 2. plassen. Milan og co tapte nylig poeng mot Valencia med Johninho i managerstolen. Jagga har tidligere uttalt at Valencia har vært det hardeste laget å møte og det overrasker han at Valencia ligger nederst på tabellen. Liverpool tapte overraskende to ganger mot Barcelona og er ute av gullkampen, men har mulighet til å ta 2. eller 3. plassen på lik linje med mange andre i liga. Barca tapte mot Man U, noe Deniz karakteriserer som et unødvendig tap. Selv om Deniz har gjort seg bemerket første sesongen, er det flere som har kritisert spillet til Barcelona. Mange mener at de fokuserer spillet altfor mye rundt Eto. Nederst på tabellen sliter Man U, Inter og Valencia.
PESNorge-avisen tok seg en prat med Barca-manager Deniz:
Hvordan føler du at Barcelona har prestert denne sesongen?
- Jeg føler barca har prestert litt dårlig egentlig, jeg mener jeg burde vært nærmere Milan enn det jeg er nå, jeg har tapt et par kamper jeg mener jeg BURDE HA VUNNET.
Hvem har vært dine hardeste konkurrenter og hvem har skuffet?
- Jeg syns det er vanskelig å spille mot Coachen, men det er kult, samtidig som jeg vil si han har skuffa meg også. Hadde tro på at han skulle komme høyere enn det han er nå.
Er det noen i ligaen som har en spillestil som du misliker eller berømmer?
- Jeg vil si det sånn da, folk spiller forskjellig, noen liker å spille som lag og trille ballen i forsvar, mens andre liker å løpe med et par spillere som meg. Jeg liker å gå rett i angrep og da blir spillestilen min sånn. Det er forskjellig fra person til person.. Jeg har ikke noe imot andres spillestil på grunn av alle liker det på sin måte.
Hvor på tabellen tipper du at Barca havner?
- Jeg tipper at vi ender på en sterk 2.plass, med tanke på at dette er første sesongen min i Eliten.
Hvem tror du tar medaljene og hvem rykker ned?
- Jeg tror AC Milan vinner, så kommer Barca på andre og tredjeplassen er åpen, men jeg tror King tar den. Akkurat nå ser det ut som Valencia og Inter rykker ned, men det er lenge igjen så Man. Utd. og Roma kan også rykke ned.
Hvordan tror du ligacupen kommer til å ende i år?
- Jeg er i semifinalen, vet ikke hvem andre som er i semifinalen enda, men jeg håper å møte Jaggas Milan i finalen for å ta hevn for ligaen der.
1. div.:sigupp89 skrev:Ballen ruller videre i 1.divisjon også og Man Utd (Hallow) har fortsatt føringen, men går denne uken på sitt andre tap for sesongen, mot ikke uefne Roma(Redders). Men Man Utd er ikke så suverene at de kan hvile på lauvbærene, for like bak lurer AC Milan (JeJe) og Barcelona (winnerpool) som ikke har gitt opp drømmen om 1.plass og direkte opprykk. Ukens beste er Barcelona med tre av tre mulige triumfer.
Etter disse 3 er det åpent mellom en rekke lag, også noen av disse kan fortsatt nærme seg toppen med en rekke gode kamper på rad i kommende uke. Jeg vil hvertfall nevne frem Roma (Redders), Juventus (Ninjasjerf) og Real Madrid (Bgullet) som har 2 "hengekamper" og kan nå 20 poeng denne uken.
I bunnen ser det mørkt ut for Inter (netrom80) og en vanskelig oppgave er det også for Valencia (mocthezuma), men han har 3 kamper til gode og kan ta et godt jafs opp mot kvalikkplass med gode resultater i disse kampene.
Ellers er det veldig åpent om hvem som får kvalikkplassene og hvem som berger plassen av de andre lagene, men som sagt Inter må ha et lite under de neste ukene for å berge plassen. Vi husker vel dog alle hva Tom Nordlie gjorde med Kongsvinger i fjorårssesongen, så spørsmålet blir: Kan Inter (netrom80) gjøre det samme?Redders skrev:1.divisjon den siste uka:
Det begynner å utkrystallisere seg i 1.divisjon, der noen lag stikker seg mer frem enn andre. Manchester United er alene på toppen, men har ikke fått det like lett i det siste. ”The red devils” vant riktignok hele 8-2 mot et Real Madrid som mer eller mindre hadde gitt opp. Hele tre utvisninger og en rekke etterslenger vitner om at ”de kongelige” har en jobb å gjøre med moralen. 2-2 hjemme mot Atletico Madrid viser at laget kan avgi poeng, og AC Milan ligger ikke langt unna. Vinnes kampene som Milano-laget har til gode er laget bare ett poeng bak. Milan har også blitt skadelidende av connectionproblemene med Barcelona.
Hallows viktigste spiller har gjort sakene sine godt på Drømmenes Teater i vinter.
Vi har tatt en prat med de to divisjonsfavorittene:
Hallow er inne på at det blir veldig ”tippeligaen” over 1.divisjon der alle slår alle, med unntak av hans eget Manchester United:
”Sesongen har utartet seg slik at det er ett lag som har vært realativt stabilt igjennom hele sesongen med unntak av et par kamper. Ellers har det vært mye at alle slår alle. Kan nok ha noe med online og hvem som var heldige med trekningen å gjøre. For min egen del har sesongen blitt over forventet, men skal ikke så mye til når man har spillere som Ronaldo, Rooney, Tevez, Park, Berbatov og Manucho som kan gjøre det helt store på egenhånd.”
JeJe er også inne på at divisjonen er jevn, men trekker frem Hallow som den stikker seg frem:
”Sesongen har utartet mer eller mindre som forventet. Hallow er en god spiller og begynner å rykke ifra. Ellers er det nokså jevnt.”
På spørsmål om innspurten er Hallow spent på om laget holder seg stabilt, og trekker frem hvem han tror vil kjempe om de resterende plassene:
”I innspurten er jeg spent om jeg selv holder helt inn. Med litt flaks, marginer og dyktighet skal jeg gjøre mitt beste med å vinne serien. Mine favoritter til direkte opprykk er JeJe, Redders, winnerpool. Disse ligger best til å kjempe om de øverste plassene. De må passe seg for ninjaskjerf som kommer truende bak. Han er nok min heteste kandidat til å ta play-off plassen, men kan også melde seg på i kampen om en direkte plass”
JeJe er beskjeden og håper selv å knive om 2.plassen, og syns det er trist at hans lag aldri fikk møte Barcelona:
”Håper å være med å knive om 2. plassen selv. Redders er en kandidat verdig. Winnerpool med sitt Barca er alltid en trussel, synd vi ikke fikk møtt hverandre grunnet connection-problemer. Det blir jevnt videre nedover såklart, kan ikke utelukke noen.”
Det siste vi spurte duoen om, var hvem som hadde overrasket positivt og negativt så langt i sesongen. Hallow finner det ikke overraskende at JeJe og Winnerpool er der oppe, men mener tliaska har skuffet noe med sitt Arsenal:
”Kjenner ikke til så mange av disse fra før. JeJe og winnerpool forventet jeg i toppen med tanke på lagene de fikk. Redders viste lite jeg om, og har overasket med sitt Roma. Ninjaskjerf og finnmorten har også gjort en god figur. tliaska har jeg møtt litt før, og hadde nok sett han litt høyre opp på tabellen før sesongen startet, men det er nok sine grunner til at ikke er så høyt oppe. Hvor er Adebayor?”
JeJe finner det positivt at det er en jevn avdeling, og er enig med Hallow i at tliaska sliter mer enn forventet. Ellers trekker han frem at en spiller kan bli lettere å forholde seg til:
”Positivt, mange jevne kamper. Stort sett hyggelige folk som er enkle å forholde seg til. Negativt, spesielt en spiller som gjør ting litt vanskeligere enn nødvendig men det må man bare leve med dessverre. Det er utrolig irriterende å bruke mye tid på.
Er overrasket over Tliaska sin svake innsats da jeg anser han som en av de beste i avdelingen med sin fine fotball, men jeg vet han vil komme når effektiviteten kommer seg.”
Ellers nevner JeJe at han har havnet i tidsklemma med skole, jobb og fritidsaktiviteter, men forsøker så godt han kan å gjennomføre sesongen.
Vi sier takk til Hallow og JeJe, og ønsker dem lykke til med sesongen!
Barcelona har virkelig fått opp dampen etter en noe treg start med tap mot Inter og Real Madrid i åpninga. Det er ingen tvil om at katalanerne har vært innblandet i målorgier denne sesongen, med 6-6 mot Chelsea, og direkte smadring av Manchester United 7-3. Denne uka ble det dobbeltseier mot Juventus, en annen rival om opprykssplassene. Begge kampene var jevne, og Barca ble reddet av en våken Henry helt i sluttfasen.
Et annet lag i flytsonen er Atletico Madrid. Laget har etablert seg midt på tabellen, men har virkelig noen resultater å skryte av. Arsenal ble smadret 7-2 i dobbeltkampen, før Chelsea fikk smake at hovedstadslaget har noe på gang. 5-3 seier ble det i den kampen. Det ferskeste er en imponerende 2-2 kamp mot Manchester United. Det kanskje likevel for sent til å melde seg på i playoffsjiktet.
2. div.:sigupp89 skrev:Da var det klart for uke 3 i 2.divisjon også og nok en "cruise"-uke for Barcelona (RUN_G) som vinner 3 av 3 mulige. Liverpool (Eirik A.) er faktisk fryktelig nærme i sitt hjemmeoppgjør mot Barca og taper knepne 3-4 etter at Fernando Torres har 1 stang inn og 2 stang ut. Liverpool (Eirik A.) har derimot ikke tenkt til å gi seg om den andre opprykkplassen og etter at denne uken er over ligger han på en fin 2. plass. Han er dog bare 1 poeng foran både AC Milan (Kashif) og Chelsea (Espada) som heller ikke har gitt seg i kampen om den andre opprykkplassen.
Torres kjemper hardt for å få Liverpool opp til 1. divisjon.
Midt på tabellen kjemper Inter (sigupp89) som også lå brukbart til i forrige uke, men tabber seg ut denne uken med 2 tap og 1 walkover og dermed bare 3 av 9 mulige poeng og hele 8 poeng opp til kvalikk og 9 til den andre opprykkplassen.
Mens derimot Real Madrid (eddie84) vil klatre på tabellen og berge litt av stoltheten og får full pott denne uken (etter 2 walkover). Man Utd (Bualua) kan også være med å kjempe om "den kjedelige" 5 plassen, etter som han er like bak både Inter og Real. Arsenal (rant32) har allerede spilt 3 kamper mer enn alle andre og ligger nest sist (av de som spiller), så det ser ut som han må kjempe hardt for å unngå sisteplassen i 2.divisjon denne sesongen.Jagga skrev:Eirik A. sine tanker rundt sesongen:
Hvordan føler du at Liverpool har prestert denne sesongen?
- Jevnt over er jeg fornøyd, men å ligge på 4. plass etter 13 spilte kamper (4 WO-kamper) er ikke godt nok for min del, til tross for at man har spilt god fotball til tider. Det har gått veldig opp og ned, fra en strålende 4-2 seier mot Barcelona på erverdige Nou Camp, til 5-2 tapet mot AC Milan hjemme på Anfield. Har imidlertid tro på at jeg skal komme meg opp til 2. plassen og rykke direkte opp, hvis ikke rykker jeg opp i kvalikken.
Hvem har vært dine hardeste konkurrenter og hvem har skuffet?
- Ble imponert over Kashif, som var veldig flink til å bruke spillerne riktig fremover på banen, samtidig som han var solid bakover. Det var dog i startfasen av sesongen i en periode hvor jeg fra før av hadde spilt svært lite online, så kanskje endrer det seg litt til neste kamp. espada var solid i første kamp mot meg til tross for at jeg vant - men han har absolutt verdifulle kvaliteter. RUN_G blir selvsagt selvskreven, men han har litt hjelp i Barcelona også - men han blir skummel fremover.
eddie84 skuffet meg litt i kampen vår, i og med at jeg trodde han hadde litt mer på lager (ut i fra oppfatninger på PES 08) - og ellers kjenner jeg ikke de andre godt nok til å si om de over- eller underpresterer.
Er det noen i liga som har en spillestil som du misliker eller berømmer?
- I utgangspunktet har jeg egentlig ikke noe imot noen spillestiler, men har forståelse i stedet for at det blir mye løping med de beste spillerne når man er lag som Barcelona, Chelsea og Inter - det er en del av spillet og man må utnytte lagets styrker. Personlig har jeg som regel et høyt pasningstempo, ettersom et par av spillerne mine er tempomessig svake - og derfor må jeg finne nye måter å bryte ned motstanderens forsvar. De fleste er dyktig til å spille effektivt, og sånn mener jeg det skal være - og så får man bare tilpasse seg slik at man kan over tid lære seg å stoppe disse angrepene.
Hvem tror du tar medaljene og hvem rykker ned?
- Tror Barcelona (RUN_G) havner øverst, fulgt av undertegnede og Kashif; men espada blir en veldig tøff utfordrer. Undertegnede skal møte Kashif snart, og det blir en særdeles viktig kamp. Nederst havner nok dessverre rant32. Med bare 8 poeng på 12 egne spilte kamper, blir det tøft å unngå jumboplassen.
Hvordan tror du ligacuppen kommer til å ende i år?
- Tror det blir en meget tett batalje, men må jeg tippe - så tror jeg det står mellom Jagga, Deniz, meg selv (hvis jeg får det til å stemme mot King) og RUN_G. I utgangspunktet er det helt åpent, men per nå vurderer jeg meg selv til å være den aller største favoritten ettersom jeg står med to cuptriumfer tidligere og har vært i hele fire finaler.
1.- og 2. div. kommer i morgen.